راه نمایشگاه – طیبه مظفری – نوزدهمین دوره نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست امروز دوشنبه، هفدهم شهریورماه، با حضور کمنظیر ۷۰۵ شرکت داخلی و ۶۷ شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران آغاز به کار کرد. مدیر این نمایشگاه، این رویداد را مهمترین بستر توسعه صنعت پلیمر کشور خواند.
به گزارش نیپنا، در آیین گشایش این نمایشگاه، محمد مقاره، مدیر نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی ایرانپلاست، با اشاره به سابقه این رویداد از سال ۱۳۸۱، اظهار داشت: «این نمایشگاه امروز به مهمترین بستر توسعه صنعت پلیمر و کسبوکارهای وابسته در کشور تبدیل شده است.»
رکوردشکنی ایران پلاست در مشارکت شرکتهای داخلی
مقاره با بیان آمار بیسابقه حضور شرکتهای داخلی خاطرنشان کرد: «در دورههای گذشته هیچگاه تعداد شرکتکنندگان ایرانی از ۶۵۰ شرکت فراتر نرفته بود، اما در این دوره شاهد حضور ۷۰۵ شرکت داخلی هستیم که نشان از رونق و динами بالای این صنعت دارد.»
حضور پررنگ بازدیدکنندگان و هیئتهای تجاری بینالمللی
وی با اشاره به حضور ۶۷ شرکت خارجی از کشورهای چین، هند، کرهجنوبی، تایوان، آلمان، اتریش، ایتالیا و ترکیه، از ثبتنام ۲۰۰ تاجر خارجی برای بازدید خبر داد و افزود: «حدود ۱۵۰ نفر از آنان در مراسم افتتاحیه حاضر هستند. عمده خریداران محصولات ما از کشورهای همسایه بهویژه عراق، افغانستان و ترکمنستان هستند که حضور پررنگی در این دوره دارند.»
بستری برای توسعه صادرات واحدهای کوچک و متوسط
مدیر نمایشگاه بینالمللی ایرانپلاست، توسعه صادرات و تجارت جهانی را از اهداف اصلی این رویداد عنوان کرد و گفت: «بخش قابلتوجهی از شرکتکنندگان از میان واحدهای کوچک و متوسط هستند و نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای ورود آنها به بازارهای بینالمللی فراهم میکند.»
برگزاری کارگاهها و راهاندازی سامانه نوآورانه
مقاره از برگزاری ۳۸ کارگاه تخصصی همزمان با نمایشگاه خبر داد و یک نوآوری مهم را اعلام کرد: «برای نخستین بار امکان بارگذاری نوع محصولات در سامانه نمایشگاه فراهم شده تا بازدیدکنندگان بتوانند حتی پس از پایان نمایشگاه با تولیدکنندگان ارتباط مستقیم برقرار کنند و نشستهای مجازی ترتیب دهند.»
این نمایشگاه که با حضور معاونان وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی افتتاح شد، به مدت چهار روز در سالنهای مختلفی که به گروههای مواد اولیه، ماشینآلات و تجهیزات، و محصولات ساخته و نیمهساخته اختصاص یافته، میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.
به گفته مدیر نمایشگاه، امید است این دوره به نقطه عطفی برای توسعه کسبوکارهای ایرانی و حضور پررنگتر آنان در بازارهای جهانی تبدیل شود.
